Thursday, September 22, 2011

Što je muškarac bez šešira ili zašto ću na sprovode dolaziti sa maska naočalama



        Juče sam bio na sprovodu kod rođakove mame. Pokoj joj duši!  Malo smo zakasnio i čim sam zauzeo mjesto, velečasni taman počinje... Hladno! Prosinac je... Osmotrim malo ljude na sprovodu, sve žene koje su došle na sprovod, i dalje nose kape, a muškarci  gologlavi. Unutarnji glas mi reče zapovijed ko u vojsci: "Kapu skini!" Skidam šešir a hladnoća mi obuzima glavurdu. Već mi je puna kapa diskriminacije! Ako mi neko objasni, zašto na sprovodu samo muški moraju skinuti šešir ili kapu, e pa kapa dolje mu! Još kad sam bio mali, pa uđi s materom u katedralu, i čim smo prešli prag crkve, mater me trgne za ruku i rekne:" Skini kapu Turčine!" A u katedrali ladno da te bog sačuva! Mora da je riječ o nekoj staaaroj biblijskoj, starozavjetnoj vatever priči. Od svih tih staaarih biblijskih, meni trenutno pada na pamet samo ona: Koja je razlika između boga i šeširdžije? Šeširdžijina kapa pokriva samo njegovu glavu a božja cili svit. Nisam siguran u ovu božju, al' meni bez moje nekako ladno. Znam, sad bogohulim, al' zima je majke ti! Ajde još nekako liti bi razumio. Koji će mi klinac kapa il' šešir liti? Ako mi iđe sunce u oči, pa stavit ću naočale i blog te veselio. I to one maska naočale što posebno vole nositi komadi tamo od triest i neke pa do smrti. Jer pokriju bolan pola lica pa im se ne vide bore oko očiju. Gledaš iđe lipa ženska a kad skine cvikere, ajme ti je tebi! Ostavider ih bona, nemoj skidat!  Ili iđu mater i ćer ulicom sa maska naočalama na glavi, ne znaš koja je mater a koja ćer, sve dok mater ne skine masku za varenje.


    Neke će to nositi cili život bez obzira na nove modne trendove u industriji naočala. Izgleda da je stvarno bolje biti pijan, nego star. A neke će možda zatražit od bližnjih da ih i obavezno sarane sa naočalama na očima. Pa kad bližnji zadnji put dođu vidjeti umrlu, vide samo njezine gucci naočale a nje nigdi.

       Ne, doista mi nije jasno.  Negdi sam čuo za podatak kako zapravo svaki drugi muškarac zapravo oćelavi prije ili kasnije. A pogotovo volim ponoviti onaj podatak kako mi ćelavi imamo navodno višak testosterona pa zato oćelavimo, pa s tim onda želim istaknuti svoj estetski nedostatak kao povlasticu a ne manu. Ali zamislite vi onda kako je nama pravim muškarcima u po zime na sprovodu? Žene barem grije ona kosurina na glavurdi, a nama nek snig zavije glavu, ko nas šiša. E pa više niko u vražju mater! I mi bi se sakrivali iza šešira kad već mogu žene ispod tone maskare i maska naočali i kapa.

      Nekidan sam čuo vic. Veli umro ženi muž, a dođe neki kazanova pa udovicu počeo barit odma poslije same sahrane.

Veli ona njemu: "Mogao si barem sačekati da skinem crninu!?!"

A on će :"Pa mogu ja sačekati pet minuta."  

      Možda da se na sljedećem sprovodu prerušim u žensko? Brkove ne moram skidati jer kažu da se treba čuvati brkate žene i ćosava muškarca. Tako da me niko neće smit ni pogledat u oči. Pa ko smi pogledat u oči ženi sa maska naočalama i brčinama od uva do uva? Ja bogami ne. Kapa na glavi, sakrila bi ćelavost... Ustvari, još bi mogao nabaciti i neku ekstenziju ispod kape. Imam kolegicu iz osnovne koja prodaje takve uvojke. Pa valjda će mi žena posudit jedan zlaćani za pokoji sprovod!?! Ko će bogarati izdvojit dvista-trista kuna za umitnu kosu? Ti bi reko osvojile me pare!?! 'Aljine ću naći kod matere u ormaru i dobro. Jebeš mi sve, takav ću dolazit zimi na sprovod.

    Jedino me muči jedna stvar. Ako me niko ne prepozna ni na jednom zimskom sprovodu, a ljudi čini mi se nekako češće i umiru kad je ladno, ko će meni doć na dženazu kad umrem? A s druge strane, to su možda ipak neke misli koje me valjda neće mučiti u zagrobnom životu. Jedno je sigurno, niko od onih kojima sam ja bio, da ga jebeš (sačuvaj me bože), neće mi uzvratit. A za ostale koga briga? Neće ni njima oni kojima su oni bili, pa onda valjda to tako iđe. Ja tebi, a ti meni ak' oš, a ako neš', valjda te i nema, a da te ima a neš', e onda bolje da te nema. 
    Na sprovode valjda idu uvijek neki drugi ljudi, a ne oni koji bi  trebali uzvratit nečiji dolazak. Možda su spriječeni a možda je takav red.


      Čuo sam da je onaj preminuli pajtonovac Chapman imao posebnu zabavu za sprovod. Rekao je svojim prijateljima, da na njegovom sprovodu, mora biti pravi cirkus pun skečeva i zajebancije. Da se šegače točno 'nako kako su to i za života činili. To mi se jako svidjelo. Vjerojatno nije imao ništa protiv toga ni da nose šešire ako je to bilo nepohodno za određene skečeve, pa i ako nije.

 

            Božica!


No comments:

Post a Comment